A Porto Santo m’esperava un món molt distint a l’exuberant illa gran. Sequedat, fins i tot aridesa. Aquells també eren els meus records de feia tres anys, així com el bullici dels estiuejants amunt i avall. Aviat, recuperaria aquell paisatge diferent, mínim, però embolcallat de silenci. No trobaria gairebé ningú, m’avisava el topògraf, coincidint just amb el que jo m’imaginava en aquell moment. Durant l’hivern, a Madeira encara hi venien uns quants forasters, però a qui se li acudiria visitar Porto Santo? A ningú, insistia el topògraf, com si hagués oblidat que jo acabava de dir-li que hi aniria.” P. 222-223

"En Porto Santo me esperaba un mundo muy distinto a la exuberante isla grande. Sequedad, incluso aridez. Aquéllos también eran mis recuerdos de hacía tres años, así como el bullicio de los veraneantes arriba y abajo. Pronto recuperaría aquel paisaje diferente, mínimo, pero envuelto de silencio. No encontraría casi a nadie, me avisaba al topógrafo, coincidiendo justo con lo que yo me imaginaba en aquel momento. ¿Durante el invierno, en Madeira todavía venían unos cuantos forasteros, pero a quién se le ocurriría visitar Porto Santo? A nadie, insistía el topógrafo, como si hubiera olvidado que yo acababa de decirle que iría." P. 222-223

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada