"De la mateixa manera, l’interior de Madeira per a mi no era un agradable jardí per a consum dels forasters, sinó un món misteriós, selvàtic, solcat per riberes, barrancs i levadas, mig ocult pels núvols i delimitat pels penya-segats que el protegien de l’abraç ferotge de l’oceà, un escenari exòtic que havia fascinat les ments romàntiques i aristocràtiques dels segles XIX i XX; però que a mi em feia pensar en les dones pageses de Ponta do Pargo, l’entusiasme pel progrés del topògraf Filipe Beira, les anònimes figures que creuaven el pati cada tarda a Casa Camélia, el matrimoni anglès amb el qual m’havia trobat més d’una vegada sense atrevir-me a abordar-los, o el nen brut i absort davant del televisor en un cafè de mala mort a la vall de Boaventura.” P. 268

"De la misma manera, el interior de Madeira para mí no era un agradable jardín para consumo de los forasteros, sino un mundo misterioso, selvático, surcado por riberas, barrancos y levadas, medio oculto por las nubes y delimitado por los acantilados que lo protegían del abrazo feroz del océano, un escenario exótico que había fascinado las mentes románticas y aristocráticas de los siglos XIX y XX; pero que a mí me hacía pensar en las mujeres campesinas de Ponta do Pargo, el entusiasmo por el progreso del topógrafo Filipe Beira, las anónimas figuras que cruzaban el patio cada tarde en Casa Camélia, el matrimonio inglés con el cual me había encontrado más de una vez sin atreverme a abordarlos, o el niño sucio y absorto delante del televisor en un café de mala muerte en el valle de Boaventura." P. 268

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada